Peab tilbyder at udføre denne type opgaver, som omfatter fugtisolering, bære- og slidlagsbelægninger, kunststofbelægninger, bitumenfuger samt opstribning.
Fugtisolering: |
|
Bitumenbaseret fugtisolering: I tæt samarbejde med kompetente underentreprenører sørger vi for isolering af broer, tunneler og parkeringsdæk med udgangspunkt i de godkendte løsninger fra Vejdirektoratet. Dette indebærer 2 lag Epoxy og et til to lag fuldsvejset bitumenmembran og div. inddækninger. |
|
Kunststofbaseret fugtisolering (type Va og Vc)Kunststofbaseret fugtisolering er en vandtæt og stærk Acrylbaseret smørremembran. Kunststofbaseret fugtisolering anvendes til beskyttelse af vejbroer, gangbro, parkeringsdæk og andre bygningsdele der afsluttes med asfalt / belægnings sten Belægningen er hurtig at påfører og hærder hurtigt af, hvilket giver store fordele i stramme tidsplaner, dette gør at der hurtigt er klar til næste arbejdsgang efter udført fugtisolering. |
Brobelægning:
|
|
Drænkanal Drænkanalerne opbygges og udlægges ovenpå fugtisoleringen for, at afdræne eventuelt nedsivende overfladevand Drænkanalen udføres af 8/11 mm tørrede granitskærver, der omhyldes ensartet med 2 % epoxy type Nitroprime 118 (Bindemidler). |
|
|
|
Åben asfaltbeton (ÅAB) Anvendes som drænende belægning under beskyttelseslaget på broer og parkeringsdæk. Åben belægning med et højt hulrum.
|
|
|
|
Asfaltbeton, modificeret (ABM) Belægningen udlægges typisk i lagtykkelser på 40-80 mm. |
|
|
|
Skærvemastik til broer (SMA) SMA udviklet til anvendelse på broer. Anvendes især på tungt trafikerede broer, hvor der ønskes en særligt stabil belægning med lang levetid. Belægningen har en grov overfladestruktur, der giver god friktion og minimerer vandopsprøjt. Bitumen i denne SMA har et højt indhold af elastomer polymer, hvilket giver høj sporkøringsresistent. Belægningen udlægges typisk i lagtykkelser på 35-40 mm. |
|
Asfaltbeton slidlag til broer (AB)Asfaltbeton produceres med en relativ hård bitumen og er velegnet på let, middel og relativt tungt trafikerede broer. Belægningen udlægges typisk i lagtykkelser på 25-40 mm. |
|
|
|
BitumenfugerBitumenfuger består af en fleksibel, bitumenbaseret fugemasse, som indeholder polymer, og dermed tåler store bevægelser. Bitumenfuger anvendes på broer for at tætne asfalten mod brokonstruktionen og hindre vandgennemtrængning. Fugen udføres ved kantbjælker, ved riste og brønde og ved reparationer af revner og samlinger. Fugerne udføres ved opskæring med asfaltskæremaskine af asfalten mod betonkonstruktionen normalt i dimensionen 20 x 20 mm. Kanterne sandsvirpes med forsigtighed, herefter primes de lodrette kanterne og til sidst fyldes fugen op med smeltet varm fugemasse. Bitumenfuger giver en vandtæt belægning mellem asfalt og betonkanter. |
|
|
|
Stenfyldte fuger Fugen er velegnet til såvel nyanlæg som vedligeholdelsesopgaver og har en lang levetid. En stenfyldte fuge er en stabil, fleksibel og vandtæt fuge som optager broens bevægelser i alle retninger. |