P-dæk

Parkeringsdæk er som regel dyrt og problematisk at renovere, derfor er det vigtig at konstruktionen holder i mange år og den skal derfor effektivt beskyttes mod vejrliget. Peab tilbyder at udføre denne type opgaver, som omfatter fugtisolering, bære- og slidlagsbelægninger, bitumenfuger samt opstribning af p-båse.

 

 

Bitumenbaseret fugtisolering

I tæt samarbejde med de største entreprenører i Danmark, sørger vi for fugtisolering af p-dæk med udgangspunkt i anerkendte løsninger.

Det vil sige opbygning med 2 lag epoxy eller asfaltgrunder, samt 2 lag fuldsvejste bitumenmembran og inddækninger. Løsninger der efterfølgende beskyttes med asfalt eller anden belægning. 

IMG_20190627_091211 (002)-1.jpg
   

Åben asfaltbeton (ÅAB)

Anvendes som drænende belægning på parkeringsdæk. ÅAB drænasfalt er en åben belægning med et højt hulrum, der sikrer at der ikke opstår damptryk under beskyttelseslag/slidlag, således at kondensvand og eventuelt gennemtrængende vand kan transporteres væk.

 
   

Asfaltbeton, modificeret (ABM)

ABM er en særlig tæt og stabil belægningstype, som hindrer vand i at trænge ned i konstruktionen. Den er derfor egnet som beskyttelses- og bærelag på parkeringsdæk.
Belægningen udlægges typisk i lagtykkelser på 40-80 mm.

ABM kan anvendes på p-dæk, men er ikke et krav. 

 

 

 

Modificeret Asfaltbeton (MAB)

Tæt belægningstype med relativ høj stabilitet, der anvendes som kombineret beskyttelses- og slidlag til parkeringsdæk.

Belægningen udlægges typisk i lagtykkelser på 35-50 mm.

IMG_20190627_091231.jpg

 

Kontakter

Peter Snog Nielsen

Afdelingschef - Specialafdeling Danmark

Kenn W. Borch

Afdelingsleder, Specialafdeling Øst, Sjælland

We use cookies on our site.