Revneforsegling

- forlænger asfaltens levetid

Revnemasse anvendes i forbindelse med revneforseglinger, til samlinger i asfalt og mellem asfalt og beton samt til reparation af revner, krakeleringer, nedbrudte samlinger og slaghuller i asfaltbelægninger.

Revner i belægninger skal forsegles og lukkes hurtigst muligt. Hvis dette ikke sker, vil regnvand sive ned til de underliggende bærelag og gøre skaden endnu større med store omkostninger til følge.

Det er 2 overordnede måder at revneforsegle:

1. Revneforsegling

Forsegling - hvor revnen i asfalten bliver renset med højtryksluft, varmet op, og fyldt op med 150 grader varm og flydende revnemasse. Derefter bliver revnen bliver varmet op igen med gasbrænder, for at sikre et optimal vedhæftning og stryges til med stenmel. Straks efter forseglingen kan der åbnes for trafikken.

2. Båndforsegling

Forsegling - hvor revnemassen i bånd/pølse form bliver lagt på revnen og derefter bliver den smeltet i ved hjælp af gasbrænder. Metoden kaldes båndforsegling. Vi anbefaler ikke denne metode. Langsgående båndforseglinger afstrøes normalt med friktionsskærver. Straks efter udlægningen kan der åbnes for trafikken.

We use cookies on our site.